پنجشنبه 13 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡ راهنمای سفر به قشم | 9 تفریح جذاب (1402) + عکس

⚡ راهنمای سفر به قشم | 9 تفریح جذاب (1402) + عکس

⚡ راهنمای سفر به قشم | 9 تفریح جذاب (1402) + عکس


نویسنده: زهرا آذرنیوش
31 تیر 1395

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به ⚡ راهنمای سفر به قشم | 9 تفریح جذاب (1402) + عکس جهت اجاره و رزرو



  • همه چیز درباره جزیره قشم :

جزیره قشم یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس و جزو بزرگترین جزایر ایران است. این جزیره زیبا، نخستین ژئوپارک خاورمیانه محسوب می‌شود. قشم سابقه تاریخی بسیار طولانی و جاذبه‌های دیدنی - تفریحی فراوان و متنوعی برای عرضه به گردشگران دارد. سفر به این جزیره برای گردشگران بسیار دلچسب است و خاطرات کم‌نظیری برای گردشگران رقم می‌زند.

ساحل زیبای قشم

جزیره زیبای قشم

  • قشم کجاست؟

جزیره قشم بزرگترین جزیره غیرمستقل در جهان به شمار می‌رود. این جزیره در استان هرمزگان قرار دارد و مساحت آن حدود ۱۴۹۱ کیلومتر است. جزیره زیبای قشم از جانب شمال و شرق به جزیره هرمز و جزیر لارک و از سمت جنوب و جنوب غرب نیز به جزیره هنگام، تنب بزرگ و تنب کوچک منتهی می‌شود. 
جزیره قشم که از روزگاران قدیم در مسیر آبی جاده ابریشم قرار داشت، امروزه موقعیت کاربردی بالایی دارد. کشفیات باستان‌شناسی در این جزیره زیبا، قدمت آن را به ۴۰۰ هزار سال پیش می‌رساند. 

جزیره زیبای قشم

جزیره قشم

  • تاریخچه قشم :

جزیره قشم یکی از کهن‌ترین مناطق مسکونی ایران محسوب می‌شود. بیشتر ساکنان این جزیره را بومیان تشکیل می‌دهند؛ اما در سال‌های اخیر به علت پیشرفت‌های اقتصادی منطقه و گسترش بازارهای تجاری آن، مهاجران بسیاری در این منطقه ساکن شدند. 
مردم قشم اغلب به زبان فارسی و گویش بندری صحبت می‌کنند. زبان محلی بومیان این منطقه ترکیبی از زبان فارسی، هندی، انگلیسی و عربی است و اغلب مردمان آن، سنی مذهب هستند. 

شهر قشم

شهر قشم

بررسی تاریخ معاصر جزیره قشم نشان می‌دهد که این جزیره مدت‌ها تحت سلطه استعمار بوده است. پرتغالی‌ها حدود یک قرن بر جزیره قشم مسلط بودند و بعد از آن نیز این جزیره تا مدت‌ها در اختیار انگلیسی‌ها قرار گرفت؛ اما با تلاش مردمان وطن‌دوست جنوب، دوباره به ایران بازگشت.  
سواحل گسترده قشم و کرانه‌های آن از مهم‌ترین بخش‌های این جزیره بزرگ محسوب می‌شوند. سواحل شنی، سواحل ماسه‌ای، ساحل صخره‌ای زیتون، ساحل سیمین، سواحل لافت و جنگل‌های حرا از مهم‌ترین سواحل جزیره به شمار می‌روند. تعداد بنادر تجاری و گردشگری این جزیره بسیار متنوع هستند و راه دسترسی از اسکله این بندرها به جزیره هنگام، لارک و هرمز در اطراف قشم فراهم است.  

جزیره لارک

جزیره لارک

جزیره قشم ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری برای عرضه به گردشگران دارد و از مقاصد اصلی سفر گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود. با سفر به قشم، تجربه مهمان‌نوازی مردم این خطه را از نزدیک خواهید دید.

جزیره هنگام

جزیره هنگام

  • راهنمای سفر به قشم :

دسترسی به قشم از طریق زمینی و هوایی امکان‌پذیر است. این جزیره به علت قرارگیری در جنوبی‌ترین نقطه ایران، فاصله زیادی با دیگر نقاط کشور دارد؛ از این رو اکثر گردشگران، برای پرهیز از مسیر طولانی، سفر هوایی به آن را ترجیح می‌دهند. در ادامه با ما همراه شوید تا راهنمای سفر به قشم را به شما عرضه می کند.

جزیره زیبای قشم

جزیره زیبای قشم

 سفر هوایی به قشم :

سفر هوایی به قشم، یکی از محبوب‌ترین راه‌های سفر به این جزیره زیبا و به یادماندنی است. فرودگاه بین‌المللی قشم در مرکز جزیره و در روستای دیرستان قرار دارد؛ این فرودگاه هر روز پروازهایی از تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران دارد. پروازهای خارجی آن نیز از جزیره قشم به دبی صورت می‌گیرد. 

 

قشم زیبا

قشم زیبا

سفر زمینی به قشم :

فاصله تهران تا قشم از مسیر دریایی بندرعباس حدود 1400 کیلومتر (16 ساعت) است. اگر قصد دارید مسیر دریایی کوتاهتری را طی کنید می توانید از بندرعباس به بندر خمیر بروید سپس با استفاده از لندی کرافت در مدت زمان 20 دقیقه خود را به قشم برسانید.

مسیر دسترسی از تهران به جزیره قشم

مسیر دسترسی از تهران به قشم


سفر به جزیره قشم با قطار، از گزینه‌های دیگری است که در سفر زمینی به جزیره، پیش رو دارید. در این نوع از سفر، ابتدا باید با قطار به بندرعباس بروید و سپس از طریق بندر مسافری شهید حقانی بلیط کشتی بخرید و با کشتی به جزیره قشم بروید. 
سفر با اتوبوس به جزیره قشم نیز امکان‌پذیر است. برای سفر با اتوبوس، ابتدا از استان محل زندگی خود به بندرعباس بروید و سپس در ادامه، مسیر دریایی را پیگیری کنید تا به قشم برسید. 

مسیر دسترسی از بندرخمیر به جزیره قشم

مسیر دسترسی از بندر خمیر به قشم

  • آب و هوای قشم :

آب و هوای قشم به علت نزدیکی به خط استوا گرمسیری است و رطوبت آن به علت قرارگیری در مجاورت دریا، زیاد است. دمای هوای قشم به طور متوسط در طول سال از ۳۰ درجه سانتیگراد فراتر می‌رود و تحمل آن برای غیربومیان در جزیره را دشوار می‌کند. ۱۰ تیرماه تا ۱۰ شهریور، گرم‌ترین روزهای سال در جزیره محسوب می‌شوند. 

معماری منازل مسکونی جزیره و دیگر سازه‌های آن با آب و هوای جزیره متناسب هستند. بادگیرها نقش مهمی در جزیره دارند و هوای خانه‌ها را تصفیه می‌کنند. آب و هوای گرم جزیره سبب می‌شود وسایل سرمایشی در بیشتر روزهای سال استفاده شوند. دمای هوای این جزیره در روزهای سرد سال از هفت درجه بالای صفر پایین‌تر نمی‌آید. 

ساحل زیبای قشم

جزیره قشم

  • بهترین زمان سفر به قشم :

ابتدای آذرماه تا پایان فروردین، بهترین زمان سفر به قشم است. متوسط دمای هوای قشم در این زمان حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد است و بیشینه دمای آن نیز از ۲۵ درجه تجاوز نمی‌کند. بارش‌ها در این فصل کم و هوای جزیره بسیار معتدل و مناسب گشت و گذار است. 
بهترین زمان سفر به قشم بر طبق این که چه هدفی را دنبال می‌کنید، متفاوت است؛ اگر به قصد خرید به قشم سفر می‌کنید، فصل تابستان بهترین زمان سفر به شمار می‌رود؛ زیرا قشم در این فصل، بسیار خلوت است.

جشن نخل خرما

نخل خرما 

خلوتی مراکز خرید در این فصل سفر، مهم‌ترین انگیزه کسانی است که با هدف خرید به قشم سفر می‌کنند. خلوتی بازار به شما کمک می‌کند تا با دقت بیشتری در آن بگردید و از امکانات آن بهتر استفاده کنید.
بازارها و مراکز خرید قشم در فصل‌های گرم به سیستم‌های خنک‌کننده قوی مجهز هستند. جشنواره‌های قشم نیز اغلب در فصل تابستان برگزار می‌شوند. «جشن نوروز صیاد» یکی از مهم‌ترین جشن‌هایی به شمار می‌رود که روزهای پایان تیرماه در قشم برگزار می‌شود. «جشن نخل خرما» نیز در پایان شهریور و «جشن میگو» که از جشنواره‌های محلی این منطقه است در آبان‌ماه برگزار می‌شود. 

جشن نوروز صیاد

جشن نوروز صیاد

  • تفریحات قشم :

قشم یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاهای ایران محسوب می‌شود و امکانات تفریحی فراوانی در آن برای استفاده گردشگران فراهم است. تنوع جاهای تفریحی قشم، از مهم‌ترین انگیزه‌های گردشگران برای سفر به این منطقه محسوب می‌شود. با سفر به جزیره، هیجان را به معنی تام و تمام آن تجربه کنید و لذت ببرید. مهم‌ترین تفریحات جزیره عبارتند از:

1- پرواز با پاراگلایدر :

پرواز یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که گردشگران به آن می‌اندیشند. پرواز بر فراز آب‌های آبی و شفاف خلیج فارس گزینه‌ای است که هر گردشگر اهل هیجانی از تجربه آن غرق لذت می‌شود. پرواز با پاراگلایدر بر فراز آب‌های نیلگون دریا در قشم و بر بالای جنگل‌های حرا، تصویری رویایی و جذاب از جزیره را در برابر دیدگان گردشگران نمایان می‌کند.

پاراگلایدر

پاراگلایدر

2- غواصی در قشم :

غواصی از تفریحات هیجان‌انگیز دریایی است. اگر علاقه دارید که غواصی در قشم را تجربه کنید، حتما به این جزیره سفر کنید. مربیان ماهر غواصی در جزیره آماده هستند تا نکات مهم را به شما آموزش دهند. با وجود راهنما و تجهیزاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد با خیال راحت غواصی کنید و از تجربه خود لذت ببرید. 

غواصی در قشم

غواصی

3- تور آفرود و سافاری در قشم :

ماشین‌سواری و سافاری دو تفریح محبوب قشم هستند که برای گردشگران اهمیت بسیاری دارند. وجود ماشین‌های لوکس و گران‌قیمت و بیابان‌های قشم، این منطقه را به بهترین جا برای تجربه سافاری تبدیل می‌کند.  

سافاری و آفرود

آفرود و سافاری

4- قایق‌سواری در قشم :

تماشای دریای آبی و شفاف از وسط دریا، بسیار جذاب و رویایی است. اگر سوار قایق بشوید و به وسط دریا بروید هرجا را که نگاه کنید فقط آب می‌بینید و بس. تجربه قایق‌سواری و تماشای چشم‌انداز آب و جنگل، زیباترین و هیجان‌انگیزترین منظره‌ای است که چشمان شما می‌بینند و تجربه می‌کنند.  

قایق سواری

قایق سواری

5- بناناسواری در قشم :

بناناسواری در قشم، از تفریحات جذاب جزیره است که شباهت بسیاری به شاتل‌سواری دارد. در این نوع تفریح، سوار یک قایق پلاستیکی می‌شوید که بسیار شبیه موز است و سریع روی آب حرکت می‌کنید. این حرکت سریع، تجربه‌ای جذاب و به یادماندنی را برای شما رقم می‌زند. 

بنانا سواری

بنانا سواری

6- شاتل‌سواری :

شاتل‌سواری از تفریحات آبی قشم است که در آن بر تیوب‌های خاص آن سوار شده و به دریا وارد می‌شوند. قایقی که جلوتر می‌رود، تیوب را روی آب حرکت می‌دهد. استفاده از تجهیزات ایمنی، به‌خصوص کلاه، برای گردشگرانی که این نوع تفریح را تجربه می‌کنند، جذابیت بسیاری دارد. 

شاتل سواری

شاتل سواری

7- فلای‌بورد :

فلای‌بورد از تفریحات هیجان‌انگیز جزیره قشم است. برای استفاده از فلای‌بورد و تفریح با آن، باید ابتدا کمی آموزش ببینید. در این نوع تفریح یک جت‌اسکی را به شما وصل می‌کنند، سپس با استفاده از نیروی آب و حرکت جت‌اسکی از سطح دریا بالا می‌روید تا لذت و هیجان را تجربه ‌کنید.  

فلای برد

فلای بورد

 8- پاراسل در قشم :

پاراسل از تفریحات محبوب و هیجان‌انگیز قشم محسوب می‌شود. در این نوع تفریح سوار پاراسل می‌شوید که همانند یک چتر بزرگ است. پاراسل به قایقی وصل می‌شود که روی آب حرکت می‌کند. 
قایق روی آب در حرکت است و پاراسل در ارتفاع پرواز می‌کند. پاراسل‌ها حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر ارتفاع می‌گیرند و به پرواز درمی‌آیند. تماشای چشم‌انداز آبی دریا از ارتفاع در هوای معتدل به همراه وزش نسیم خنک جذاب‌ترین تفریحی است که از تماشای آن لذت می‌برید. 

پاراسل

پاراسل

9- عکاسی در قشم :

قشم از زیباترین مکان‌های روی زمین است و دیدنی‌های بسیاری برای عرضه به گردشگران دارد. گوشه گوشه این جزیره زیبا، برای عکاسی و تفریح، جذاب و تماشایی است. عکاسی از تفریحات و تجربیات خود در این جزیره رویایی و ثبت لحظات به یادماندنی سفر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح گردشگران به شمار می‌رود.

عکاسی در جزیره

عکاسی در قشم

  • جاهای دیدنی قشم :

جاهای دیدنی قشم فراوان و متنوع هستند و به سه بخش طبیعی، تاریخی و تفریحی تقسیم می‌شوند. گردشگران بر طبق سلیقه و اولویت خود می‌توانند هریک از این جاذبه‌ها را تجربه کنند و لذت ببرند. توضیح هریک از دیدنی‌های جذاب، خود نیازمند نوشتاری جداگانه و طولانی است. ما در اینجا تنها نام این جاذبه‌های دیدنی را ذکر می‌کنیم.

جزیره لارک

جزیره لارک

غروب آفتاب در قشم و لحظات پس از آن، یکی از بهترین زمان‌های حضور در قشم است. خنکی هوا در شب، گردشگران را برای گشت و گذار و تفریح در آن ترغیب می‌کند. گشت و گذار در ساحل لارک، پارک‌ها، گشت و گذار در مجتمع گردشگری و تفریحی هامون و مراکز خرید قشم از مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم در شب هستند. 

غروب ساحل قشم

غروب زیبای جزیره قشم

 جاذبه‌های طبیعی قشم :

جاذبه‌های طبیعی جزیره به علت وجود آب و هوا و موقعیت خاص جغرافیایی منطقه و فرسایش، به وجود آمدند. عجایب هفتگانه قشم از مهم‌ترین جاذبه‌های جزیره محسوب می‌شوند. دره ستارگان، جنگل‌های حرا، لاکپشت‌های پوزه عقابی، تنگه چاه‌کوه، جزایر ناز، دلفین‌های جزیره هنگام و غار نمکی که طویل‌ترین غار نمکی جهان به شمار می‌رود از مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم هستند.
غارهای خربس، روستاهای کاسه‌سلخ و شیب‌دراز، آکواریوم پروانه طلایی، پارک زیتون و پارک کروکودیل از دیگر جاهای دیدنی قشم هستند که طبیعت منحصر به فرد و فوق‌العاده زیبایی دارند. 

آکواریوم پروانه طلایی

آکواریوم پروانه طلایی

روستا و بندر لافت، جزیره هنگام، ژئوپارک قشم، ساحل نقره‌ای قشم، دره تندیس‌ها، درخت انجیر قشم، چاه‌های تلا، سد گوران، بام قشم، تنگه عالی محمد، تنگه چکاویر، دره سکوت و معدن خاک سرخ از مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم در طبیعت این جزیره زیبا هستند.3

جزیره هنگام

جزیره هنگام


جزیره هنگام در 2 کیلومتری قشم، واقع در استان هرمزگان، یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های نزدیک به جزیره قشم به شمار می‌رود. این جزیره زیبا از طریق اسکله شیب‌دراز به قشم وصل می‌شود. بازار جزیره هنگام و دیگر جاذبه‌های تفریحی آن، این جزیره را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری نزدیک به جزیره قشم تبدیل کرده است.  

جزیره هنگام

جزیره هنگام

جاذبه‌های تاریخی قشم :

جزیره قشم به علت موقعیت استراتژیک خاصی که در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود داشته است، دیدنی‌های تاریخی بسیاری برای عرضه به گردشگران دارد. قلعه پرتغالی‌ها در قشم یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی جزیره محسوب می‌شود. 
مقبره بی‌بی مریم، آب‌انبار بی‌بی در شهر قشم و گورستان تاریخی قشم از دیگر بناهای تاریخی این جزیره هستند که گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و معماری منطقه از آن بازدید می‌کنند و لذت می‌برند. 

مقبره بی بی مریم

مقبره بی بی مریم


بافت و معماری سنتی خانه‌ها در بندر لافت و قلعه نادری قشم که حدود ۲۵۰ سال قدمت دارد از دیگر جاهای دیدنی قشم محسوب می‌شوند. موزه ناخداعلی، کارگاه لنج‌سازی، قبرستان رمکان، قبرستان روستای کوشه، قبرستان توریان، موزه خالوصالح و موزه دیرستان از معروف‌ترین دیدنی‌های تاریخی قشم به شمار می‌روند. 

موزه دیرستان

موزه دیرستان

 جاهای تفریحی قشم :

جزیره قشم تفریحگاه‌های متنوعی برای عرضه به گردشگران دارد. مرکز غواصی و تفریحات دریایی نگین ساحل قشم، مجتمع تفریحی و گردشگری هامون، سواحل قشم، بازار درگهان و دیگر مراکز خرید قشم از مهم‌ترین تفریحگاه‌ها و مراکز سرگرمی این جزیره زیبا محسوب می‌شوند.

  • شکم‌گردی در قشم :

اغلب گردشگرانی که به جزیره قشم سفر می‌کنند علاقه دارند غذاهای جنوبی این منطقه زیبا و رویایی را تجربه کنند. ویژگی مهم غذاهای جنوب، استفاده از ادویه‌های معطر در آنها است. 
ماهی یکی از مهم‌ترین غذاهای جنوب است ک به علت طبع سرد آن، با رطب جنوب سرو می‌شود. ماهی برشته، زیبون، کلمبا، موفلک و هواری پلو از دیگر غذاهای معروف قشم هستند که علاقمندان به شکم‌گردی از تست آن لذت می‌برند. 

ماهی برشته

ماهی برشته


نان تمشی، پودینی کوسه، پلو دیشو، کوکو ماهی‌شیر، سس ماهی مهیاوه و عنکاس از دیگر غذاهای معروف قشم هستند. قلیه ماهی یکی از محبوب‌ترین غذاهای خوش‌طعم قشم است که در هیچ جای ایران به اندازه جزیره قشم، خوشمزه پخت نمی‌شود. 

کوکو ماهی شیر

کوکو ماهی شیر

شاید جزو گردشگرانی باشید که به غذاهای دریایی یا غذاهای محلی قشم علاقه‌ای ندارند؛ نگران نباشید قشم کباب‌های معروف خود را دارد که می‌توانید امتحان کنید و لذت ببرید. کباب بز یکی از بهترین غذاها برای استفاده این نوع گردشگران است. این غذا به کباب چنجه شباهت زیادی دارد و اغلب گردشگران داخلی و خارجی از آن استقبال می‌کنند و لذت می‌برند. 

هواری پلو

هواری پلو

استفاده از میوه‌های گرمسیری و محلی قشم مانند آووکادو، استارفروت، پاپایا، گوادا و دراگون‌فروت برای گردشگران بسیار خوشمزه و خاطره‌انگیز است. علاوه بر این میوه‌های خوشمزه، شیرینی‌هایی که خانم‌ها در قشم می‌پزند و ماده اصلی آنها خرماست هم برای گردشگران جذابیت خاصی دارد. 

  • بهترین رستوران قشم :

جزیره قشم بهترین جا برای صرف غذاهای خوشمزه و متنوع است. دوستدران رستوران‌گردی اطلاع دارند که این جزیره رستوران‌های دریایی و بین‌المللی فراوان و جذابی دارد. صرف غذاهای باکیفیت و نوشیدنی‌های متنوع و مطبوع کنار ساحل خلیج فارس در رستوران‌ها و کافه‌های جزیره بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. 

رستوران امیران

رستوران امیران


 رستوران الوند، رستوران قلعه، رستوران امیران و رستوران نعیم و ... از نوع بهترین رستوران‌ قشم هستند که منوهای متنوع دریایی بسیاری برای عرضه به گردشگران دارند. این رستوران‌ها به نسبت دیگر رستوران‌ها، فضاهای لوکس‌تر و گران‌تری دارند. صرف غذا در رستوران‌های شیک قشم، خاطره‌ای به یادماندنی را در ذهن شما ثبت و ضبط می‌کند. 

رستوران الوند

رستوران الوند

  • مراکز خرید قشم :

انگیزه بسیاری از گردشگران در سفر به قشم، خرید ارزان در جزیره است؛ قیمت کالاهای وارداتی لوکس در حراجی‌های این منطقه آزاد تجاری از سایر شهرها کم‌تر است؛ برای استفاده از حراجی‌ها گوش به زنگ باشید تا از زمان برپایی آنها مطلع شوید. معروف‌ترین مراکز خرید قشم عبارتند از:

سیتی‌سنتر 1 :

سیتی سنتر یک قشم در میدان امام‌قلی خان قشم قرار دارد. این مرکز تجاری دو طبقه است و انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم خارنگی و شکلات در آن به فروش می‌رسد. این فروشگاه به مراکز تفریحی، رستوران و فوت‌کورت برای استفاده گردشگران مجهز است. 

سیتی سنتر 1

سیتی سنتر 1

سیتی‌سنتر 2 :

سیتی‌سنتر دو قشم، روبروی سیتی‌سنتر یک قرار دارد. برای رفت و آمد بین این دو سیتی‌سنتر، باید از ساختمان‌ آنها خارج شده و به خیابان وارد شوید تا بتوانید به ساختمان دیگر بروید. راهروی بزرگی بین دو مرکز سیتی سنتر قرار دارد که داخل آن صنایع دستی، آثار هنری و عکس‌هایی از جزیره قشم قرار دارند و با یک نورپردازی ملایم به بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شوند. 

سیتی سنتر 2

سیتی سنتر 2

 بازار پردیس قشم :

بازار پردیس قشم ساختمانی چهار طبقه دارد. دو طبقه از این ساختمان تجاری و دو طبقه دیگر آن مسکونی است. انواع کالاهای لوکس، لوازم خانگی و پوشاک در این بازار به فروش می‌رسد. 

مرکز خرید پردیس

مجتمع تجاری پردیس

 بازار درگهان قشم :

بازار درگهان از قدیمی‌ترین بازارهای قشم است. این بازار تعداد زیادی پاساژ و مرکز خرید دارد و کالاهای مختلفی در آن عرضه می‌شود. مجتمع تجاری مروارید، مجتمع تجاری صدف، مجتع تجاری اطلس، مجتمع تجاری دریا، مجتمع تجاری نور، مجتمع تجاری دودلفین، مجتمع تجاری نگین، مجتمع تجاری پرشین گلف و مجتمع زمرد از مهم‌ترین مجتمع‌های معروف در بازار درگهان به شمار می‌روند. 
در برخی از پاساژهای درگهان کالاهای تخصصی به فروش می‌رسند و بعضی دیگر دیگر از فروشگاه‌ها برای خرید‌های عمده مناسب هستند.

بازار دو دلفین

مرکز خرید دو دلفین

 بازار قدیم قشم :

بازار قدیم قشم یکی از بازارهای مهم جزیره است. لباس‌ها و پارچه‌های سنتی قشم، کالای اصلی این بازار به شمار می‌روند. بافت قدیمی شهر از این بازار قابل مشاهده است.
مجتمع تجاری مرجان قشم، مرکز تجاری فردوسی، مجتمع تجاری سیمرغ، مرکز خرید ستاره قشم، مرکز خرید خلیج فارس و برخی پاساژهای بازار درگهان از ارزانترین مراکز خرید قشم هستند. 

مرکز خرید خلیج فارس

مرکز خرید خلیج فارس

  • اقامت در قشم :

قشم با جاهای دیدنی جذاب و تفریحات فراوان و متنوعی که دارد، گردشگران بسیاری را جذب تماشای خود و گشت و گذار در شهر می‌کند. گردشگران برای اقامت در قشم هیچ دغدغه و نگرانی ندارند؛ زیرا این جزیره زیبا به همان اندازه که زیبایی دارد، مکان‌های اقامتی شیک و متنوعی برای استفاده گردشگران نیز فراهم کرده است. 
هتل‌، اقامتگاه‌ بوم‌گردی، خانه اجاره قشم و سوئیت اجاره قشم از مهم‌ترین گزینه‌های اقامتی مورد توجه گردشگران هستند. 

کمپینگ در قشم

کمپینگ در قشم

در گذشته هتل‌های قشم اولین گزینه برای استفاده گردشگران بودند. این جزیره بهترین هتل‌های پنج و چهار ستاره را در خود جای داده است که  فضایی شیک و مدرن دارند و گردشگران از آنها استفاده می‌کنند. هتل‌های سه ستاره قشم نیز برای کسانی مناسب هستند که قصد دارند برای اقامت خود، بودجه کمتری را هزینه کنند.
پیش‌تر میزان استفاده گردشگران از هتل بیشتر بود؛ اما گذز زمان سلیقه‌ها را تغییر داد. اکنون گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم و اجاره خانه‌های سنتی بیشتر استقبال می‌کنند؛ زیرا علاقه دارند با فرهنگ بومی مردمان منطقه بیشتر آشنا شوند. 

هتل 5 ستاره در قشم

هتل 5 ستاره در قشم


اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم فراوان و متنوع هستند، ظاهر آنها سنتی است و با معماری منطقه هم‌خوانی دارند. اجاره اقامتگاه‌ قشم به علت امکانات بسیار خوب و قیمت مناسب به صورت آنلاین، از اولویت‌های گردشگران است. اغلب اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم کف‌خواب هستند و تشک و لحاف‌های سنتی برای استفاده گردشگران در آنها استفاده می‌شود. از ظروف و صنایع دستی قشم در این اقامتگاه‌ها استفاده می‌شود. 
اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، حال و هوای قشم را بیشتر برای شما جذاب می‌کند. تست و تجربه غذاهای محلی، نوشیدنی‌ها و میوه‌های قشم در این اقامتگاه‌ها برای گردشگران بسیار ويژه و دلپذیر است.

اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه بوم گردی در قشم

  • قشم بهتره یا کیش؟

شاید از خود بپرسید قشم بهتره یا کیش؟ این پرسش، صحیح نیست؛ زیرا این دو جزیره زیبای جنوب ایران، هریک جذابیت‌های خاص خود را دارند و با هم قابل قیاس نیستند. قشم تا کیش حدود ۲۸۰ کیلومتر (5 ساعت) با هم فاصله دارند. 
نظر ما این است که برنامه‌ریزی کنید و در دو سفر جداگانه هریک از این جزایر رویایی و زیبا را بگردید. تجربه گشت و گذارتان، شما را متوجه ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد هریک از این جزایر می‌کند. 

جزیره کیش

کیش زیبا


سفر به قشم، تماشای طبیعت زیبا و رویایی آن، قرارگیری در ساحل دریا، قایق‌سواری، تماشای آبی دریا، تماشای غروب جزیره، شب‌گردی در ساحل قشم، سفر به عمق جنگل‌های حرا، استفاده از تفریحات هیجان‌انگیز هوایی و پرواز در جزیره، رستوران‌گردی، تست غذاهای محلی، بازارگردی و لذت خرید، همه و همه تجربه لذت‌هایی است که از طریق سفر به قشم برای شما رقم می‌خورد.

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مجله ایران بوم گردی هرمزگان

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ